LIDLNet expedice č.2 „špunt“

Po betatestu, nultém a první ročníku expedicí s vlakovou jízdenkou z LIDLu se v sobotu na státní svátek 17. 11. 2012 uskutečnil již druhý ročník této akce. Start byl jako obvykle prvním vlakem z našich končin. Už ve 4:30 nastupoval Kačer-Daffy v Teplicích. Dále se připojili Bonsaj75 + junior a OSPA. V Hronově nastupovala nejpočetnější skupina ve složení ambroz.cz + Marek11cz, Hejzlar.cz + OH55cz, lajdacek, citronela. Jako poslední se nalodil kapitán a vůdce celé akce ladabohac.

Testování průvodčích, zda umí vydat jízdenku ČDNet za lídlovskou byl srandovní. Daffy se snažil paní průvodčí vysvětlit, jak by měla postupovat. Ta z toho byla úplně vedle. Nakonec ze stroječku jednu vytisknula, ale to bylo vše. Pro Hejzlar-tým jízdenku po několika telefonátech také vytiskla, ale nakonec i úspěšně stornovala (neměli stvrzenku z nákupu). Po přestupu jsme to zkusili u další, ale s nulovým výsledkem. Nakonec se nám podařilo vyměnit jízdenku až ve třetím vlaku. ČD opět trochu podcenily proškolení svých pracovníků. Takže až do Pardubic jsme se bavili výměnou jízdenek a cesta rychle utíkala.

V Pardubicích byla na přestup jen chvilka na první zahřívací keš, kterou již polovina osazenstva měla odlovenou z předešlé expedice. Ostatní si ji rychle zalogovali. A pak už hurá do Prahy. Vlak byl celkem narvanej, a tak jsme nakonec zakotvili v jídelním voze. „Štastná hodinka“ nám zpříjemnila ceny a tak jsme mohli posnídat. A už tu byla Praha – Libeň. Krátký čas na přestup, takže jen jedna rychlá pixla. Moje první pražská. Cyklostezka poblíž stála určitě spoustu peněz.

Rychle zpět a přesun po Praze (vlakem) z Libně do Bubenče. Ještě než jsme vstoupili do Stromovky jsme vyzvedli čtyři krabice v okolí nádraží. K té poslední, věnované právě nádraží, nás navigace navedla ke krásnému kovovému žebříku. To by člověk tady v Praze nečekal.

za šipkou

Na konci čekala jen mikroška, ale výhled na nádraží byl parádní. Tento Pahorek měl i svoji erthku, takže opět zašipkou jsme po příkrém srázu doklouzali až k jeho úpatí a udělali společné foto. Vstupujeme do Stromovky a nalézáme jednu keší budku v zbědovaném stavu. Náš adrenalin pokračuje přeskočením toku Malé Říčky. Potkáváme Steklačovi kluky až naše kroky zastaví vysoký kovový plot. Šipka ukazuje 2 m za něj k silnému stromu. Přichází chvíle bonsajova georobotka. Protahuje se mezi trubkami plotu a nalézá. Bez něj bychom to jistě nedali. Ve velké krabici necháváme i nějaké cestovatele a pokračujeme dál parkem.

Ještě že jsme ho měli sebou

Jedeme Tramwayí kolem planetária s Hvězdnou bránou a přesouváme se v čase k egyptské pyramidě. Tlačí nás čas a tak spěcháme na Pendolino – né, tím jsme opravdu nejeli – to byla jen další mikroška.

Pokračujeme dál EC vlakem do Ústí nad Labem. Někdo si dává řízek z batůžku, někdo opět zkouší jídelní vůz. Náš velitel si dává svoji oblíbenou svíčkovou a je blažený.  V Ústí dáváme jednu mikrošku na promenádě za nadchodem. V dáli už vidíme Střekov, kam se chystáme. Dva přestupy a jsme tam.

Střekovský jez

Přicházíme blíž. Pod skálou je obrovský jez. Bohužel také první DNF dnešního dne. Smůla. Pod skálou děláme hromadné foto pro celkem novou místní earthku, stoupáme kolem zvoničky na hrad. Je zavřeno! Škoda, z prohlídky nic nebude. Foto a plníme další úkoly eartky. Sestupujeme dolů k řece a vracíme se pěšky do Ústí. Po cestě sbíráme další pixličky i obyčejné logbooky jako u Kostela Nesvětější Trojice. Někteří si odtud odnáší i něco na botách. 🙂 Na schodech potkáváme starou tiskárnu a zakládáme v ní logbook. Kdo jí asi najde? Kolem zchátralých lázní a nevzhledné Setuzy přecházíme přes most na druhý břeh k nádraží. Odjezd směr Děčín.

V Děčíně na Hlavním nádraží přestupujeme a na poslední stanici v ČR (dál by nám už jízdenka neplatila) – Dolní Žleb vysedáme. Z nádraží jdeme po Elbe-cycloroute k převozu. Na Hochstapleru nalézáme další indícii nalepenou na skle kabiny. Trochu divné informace! Korekce vypočtených souřadnic ukazují zase do řeky. Prohledání tohoto břehu nepřináší úspěch a tak se za pár drobných necháme dopravit na druhý. Hledáme nějakou další nápovědu. Pamětní destičku na povodeň. Tady není. Vracíme se zpět na druhý břeh a ptáme se převozníka, co to má za cedulku na kabině. Dělá blbého!!! Nedoslýchá, některé otázky vůbec neslyší. Nebo dělá, že neslyší. Vypadá sjetej. Po dlouhém čase se daří nalézt pamětní destičku jako na obrázku, ale dál nás to neposunulo. Ztracený čas. Velitel je otrávený.

Hochstapler

Jdeme alespoň k vodopádu pro tradičku, víc nestihneme. Ouha, na místě nemůžeme najít. Ani v takovém počtu. Hledáme dlouho. Rozluštíme i nic neříkající hint. Stále nic. Ale jo, nalézáme asi 20 m od hintu. Divné. Ufff. Díky za bod. Vracíme se zpět k převozu. Ještě zkoušíme několik marných pokusů, ale bez výsledku. Je tma, je zima. Vracíme se na nádraží a jedeme zpátky do Děčína.

Den pomalu končí, stmívá se. V Děčíně při přestupu stihneme ještě tradičku u zdravotnické školy a u muzea. Jako bonus „čelenku“ s kotvou. Je tma. Vracíme se přes Liberec. Jsme unaveni a trochu rozčarováni z převozníka. Cesta nám připadá dlouhá. V Liberci máme jen chvilku na přestup, přesto dáváme multinu na nádraží. Definitivně poslední keš…. Né, není. V Jaroměři Lajdáček nemá nádražní mysterku. Jedeme domů.

Bylo to krásný. Vezeme pár bodů, ale hlavně spoustu zážitků. (Někdo i něco na botě). Kapitán opouští kajutu jako první. Postupně vystupují i další. Bitva dobojována.

Už teď se těším na další!

😆

Pár statistik:

• Odloveno 34 škatulí ( +1 tiskárna )
  • Naťapáno minimálně 22km za 7h a 15m (z trackolgů. Ještě nějaké ty metry navíc přibyli ve  Starkoči, Pce, Ústí u nádraží a v Jaroměři)
  • Průměrná rychlost: 3km/h
  • Mimo vlak jsme strávili 8h 55m
  • Ve vlaku to bylo 10h a 7m
  • Celková doba expedice: 19h a 02m 4:30 – 23:32

Track logy:

A trochu financí:

• LIDL jízdenka = 199,-
  • Normální ČD NET jízdenka = 550,-
  • SONE+ jízdenka (2 osoby + 3 dětí) = 600,- (300,-/osoba)
  • Hodnota 11*LIDL jízdenka = 2189,-
  • Obyčejné jízdné = 886,-
  • Hodnota 11*Obyčejné jízdné (tj. kdyby jsme byli tupci, kupovali si jízdenku při každém přestupu a nepoužili síťovku) = 9526,-
  • Rozdíl: 7337,-

Fotogalerie:

Jedna odpověď na “LIDLNet expedice č.2 „špunt“”

1. Sjeta byla ta vase parta a ne ja. Ja jen nedoslycham. Evidentne vam unika smysl geocachingu. Jestli jsem blabolil tak jste mimozemstani, jeste jsem pro vas sel vyzvydat u kolegy. Nezdravite, neomalene vstupujete na soukrome pozemky, duvtip je vam cizim slovem. Doporucuji vam prestat hulit a ponekud zapracujte na potlaceni dominujiciho malomestactvi. Hodne stesti Bohusu a jeho partii